keskiviikko 8. lokakuuta 2008

Lapsuuteni maisemia (Klikkaa kuvaa)

Tulikin tänään aika hyviä kuvia, kun olikin niin kaunis aurinkoinen päivä, että kaikki näkyikin "kahtena!"
Tässä maisemaa rannalta misä asuin, ja tuolla toisella puolen jokea, olen niin monet kerrat leikkinyt, noilla kallioilla, uitu ja oleskeltu, kalastettu, ja vaan leikitty piiloleikkejämme.. aika vaarallinen paikka leikkiä, oli silloin, kun virta oli kova, ei ollut silloin vielä uutta voimalaitosta.
Tässä voimalaitosta, ja heijastuksia vedessä!
Näistä turbiineista tulee joskus tosi lujaa vesi, ja silloin kun olin lapsi, tuli melkein aina, pienenä pelotti mennä tuolla sillalla, kun vesi ryöppysi naamaan asti, eli oli naama märkänä aina kun ohi meni!
Tässä saari, missä monet tunnit päivisin lapsena vietin, täällä saarella on mulla paljon muistoja, Siellä ollaan leikitty piilosta, siellä olen tutustunut pikkasiin linnunpoikasiin, ja emoihinkin, siellä olen löytänyt näkinkenkiä. ja iilimadonki jalastani, mutta se kaikki oli niin hauskaa ja kivaa aikaa, että joskus tuntuu siltä, että mulla on niin ikävä tonne lapsuusvuosiini, sinne ihan lapsusaikoihini, ne olivat mulle niin kivoja aikoja, mulla oli kaikki maantiet avoinna, uskalsin tehä vaikka mitä, mutta jossain vaiheessa aloin pelätä poikia, ja siittä se lapsuuskin sitten alkoi menettää hohtoaan.. aloin kasvaa aikuiseksi!
Saarikin näyttää nyt niin tosi pieneltä, ja silloin se olikin paljon , paljon isompi saari!

4 kommenttia:

  1. Kauniita kuvia, ihania heijastuksia.

    VastaaPoista
  2. Oli se kivaa aikaa, kun noissa maisemissa leikittiin! Talvella aurattiin itsellemme aina oma luistinrata, kyllä joen ääressä oli mukava asua!
    Hyviä kuvia!

    VastaaPoista
  3. Elämälle on hyvä pohja, kun lapsuus on onnellinen. Minua järisyttää sydämestä asti, kun lapselle tehdään pahaa.
    Minulla on myös ollut onnellinen lapsuus ja kaikkea kivaa on keksitty. Kiitos "vinkistä" tulikin juuri yksi tarinanpoikanen mieleen.
    Hienoja kuvia olet saanut.

    VastaaPoista
  4. savisuti: Nyt onnistuinkin aika hyvin tossa heijastus kuvassa, mutta oli niin hyvä ilma!
    marjukka: niinhän se olikin ihanaa aikaa, se lapsuus, ja se paikka missä asuttiin, sitä ei koskaan unohda, vieläkin tunnen jaloissani ne vinttiin menevät raput! Niin, se luistinrata oli hyvä,ikioma jääkenttä!
    Kiitos sulle!
    leijonainen:Siinä olet oikeassa, että jos on hyvä lapsuus,ja tuntee, että välitetään ja rakastetaan, niin se vaikuttaa todella paljon meihin!
    Toivoisin, että nykyäänkin olisi enemmän onnellisia perheitä!

    VastaaPoista