tiistai 28. huhtikuuta 2009

Nykyisen kamerani esittely

0805 2012

 Nyt kuvaan FUJIFILM FinePix HS20EXR. merkkisellä kameralla.
Toivottavasti saan olla yhtä tyytyväinen tähän kameraani, kuin ennen mulla olevaan   Olymppukseeni.
Kamera ei ole järkkäri, vaan Kompaktikamera...eli melkein niinkuin puolijärkkäri.
Tässä kamerassani on käsisäätöinen zuumi ja muutenkin aika paljon kaikkee sellasta, mitä järkkärissäkin on.
Mutta mä valitsin järkkärin ja tämän välillä sen vuoksi, koska tässä mulla on aina mukana kaikki putket, eikä paina paljoa.
Mä kuvaan paljon makrokuvia, mutta kuitenkin joskus kuvausretkelläni haluan yhtäkkiä kuvatakkin jotain muutakin, niin tällä se käy nopeasti.
Järkkärillä varmaan saisi ehkä parempia ja tarkempia kuvia äkkiempää, kuin tälläsella kameralla, mutta tämä riittää nyt mulle, mun tarkoituksiini.

Hyviä kuvaushetkiä teille kaikille, kuvaatte sitten millä hyvänsä, vaikka kännykkäkamerallakin, silläkin saa jo hyviä kuvia nykyään!
ps.
Jostain syystä mun olikin vanha postaukseni Olymppuksestani hävinnyt, mutta teidän kommenttinne ovat siittä jääneet muistoksi, hyvä niin, hi!

 Mutta nyt siis tämä viimeisin kamerani esittelyssä.






Ja olen tähän yhtä tyytyväinen, kuin vanhaan Olymppukseenikin.









20 kommenttia:

  1. Onnea uuden perheenjäsenen johdosta:)

    Itse en ole mitenkään järkkäreiden ja muiden perään, omat kuvani otan ihan pokkarilla. Haluan, että kuvaaminen on helppoa, niin kuin sinäkin tuossa kirjoitit.

    Tärkeintä ei ole tekniikka, vaan se, että kuvaajalla on joku näkemys, visio.
    Jotkut ovat eri mieltä, mutta ei se mitään. Jokaiselle oma juttunsa.

    VastaaPoista
  2. Onnittelut uudesta kamerasta! Kuviesi perusteella uskoo kamerankin olevan hyvän. Kyllä nuo kuvasi erottuvat edukseen joukosta, blogijoukosta.

    VastaaPoista
  3. Onnea uudelle kameralle :) Mekin on hieman mietitty uuden kameran ostoa ja meillä se tulisi olemaan järkkäri. Pitää vielä kerätä "sukan varteen" jonkin aikaa... Upeita kuvia sinivuokoista alempana!

    VastaaPoista
  4. Onnea kameralle, toivottavasti saat ottaa vain onnellisia kuvia matkasi varrella.

    Minä en varmaankaan osaisi noin hienolla kameralla kuvia ottaa. Kaikenlainen tekniikka on minulle vaikeaa. Sinä kuitenkin osaat, sen olen jo huomannut.

    VastaaPoista
  5. Onnea uuden kameran omistajalle, hieno peli sinulla ja hyviä kuvia olet heti ottanut. Sinullakin poika auttaa äippää, kuten minullakin on poika tukena monessa asiassa, nyt näin päin ;-)

    VastaaPoista
  6. SusuPetal:
    Kiitos sulle, ja helppous on mulle ainakin tärkeetä.
    Tallisella pokkarillakin voi saada hyviä kuvia.
    Rita:
    Kiitos, kyllähän ihan tavallisella kännyn kamerallakin voi saada ihmeen hyviä kuvia.
    Mari:
    kiitos sullekkin.
    Järkkäri on hyvä kamera kieltämättä.
    Niin, se kallis, ja sitten kun siihen joutuu ostaan niitä erilaisia putkia kuitenkin.
    Kiitos kuvakehuista.
    Unelma:
    Kiitos.
    Toivottavasti saan ottaa paljon niitä onnellisia kuvia.
    Kyllä säkin osaisit, loppujen lopuksi kamera on aika yksinkertainen käyttää.
    Tia:
    Kiitos, kiitos, poika auttaa mielellään äippää!

    VastaaPoista
  7. Nyt sitten opettelemaan kameran säätöjä, että saat kaiken siitä irti. Koskaan ei pitäisi käyttää sitä digitaalista zoomia, se ei oikeasti ole zoom, vaan se rajaa kuvaa suuremmaksi, eli kuvan laatu heikkenee oleellisesti. No, pienissä kuvissa vähäistä leikkausta ei huomaa.

    VastaaPoista
  8. Kolmas kerta toden sanoo:

    ONNEA ONNEA JA KUNNON RUTISTUS!!!

    Tarkoitan kolmannella kerralla sitä, että olin jo täällä, mutta sitten tyttärentytär soitti ja menin pois. Sitten tulin äsken niin kiireesti, että unohdin kirjautua bloggeriin, no sitten kirjautumaan ja se heittää taas pois :-o

    Kyllä teit hyvän päätöksen, koska noiden putkien kanssa saa kyllä sählätä. Ja pelkään että menee roskia, kun joutuu niitä vaihtamaan.

    Näyttää tosi komealta, kyllä nyt saamme tuloksista nauttia. Katsoin jo pikaisesti sinivuokot, mutta menen katsomaan vielä uudestaan.
    Täällä on kova kamerakuume yhdellä ja toisella. Kevät houkuttaa kuvaamaan.
    Onnea vielä uudesta kamerasta. Onneksi sinulla on joku, jolta kysellä, minä olen itsekseni vain opetellut. Onneksi olen joskus muinoin osannut käyttää, niin jotain aina palautuu, kun yrittää miettiä.

    VastaaPoista
  9. Sinullahan niin hienoja kuvia, minä en osaa tuollaisella ampua...
    Iloista Vappua!

    VastaaPoista
  10. Onnittelut minunkin puolestani uudelle kameralle. Sinulla on ollu niin hyviä ja tasokkaita kuvia jo ennestäänkin, mitä me nyt sitten nähdään ;)

    VastaaPoista
  11. Marjukka:
    Niin, nyt pitää lukea ohjekirjaakin vähäsen.
    Mutta en käytäkkään sitä digizuumia lainkaan, en vanhassakaan käyttänyt.
    Uuna:
    Kiitos kiitos onnitteluista, ja rutistuksesta, mä rutistan takaisin!
    Niin, ase on hyvä, että joku osaa neuvoa, jos tulee itelle tenkkapoo.
    Tässä on paljon samoja juttuja, kun mun vanhassa kamerassani oli. Mutta kaikki silti erilaisesti.
    Mutta aika hyvin nyt jotain olen jo oppinutkin.
    Mutta vielä pitää noita kaikkia säätöjä opetella.
    Nyt on vaan kamala kuvausinto koko ajan päällä, kun tykkäisi vaan kuvata ja kuvata!
    Hannele:
    Kyllä säkin oppisit!
    Ja iloista Vappua sullekkin!
    Zilga:
    He, vaatimukset kasvaa vai?
    Samanlaisia varmaan tulette näkemään, olen jo nytkin tuolta sinivuokkojen nupuista asti tällä uudella kuvannut. Ne oli ekat kuvat uudella kameralla.
    Tällä pääsee nyt vaan pikkasen lähemmäksi lintuja.
    Esim. noi lokkikuvat, en olisi vanhalla saanut lähelle noin hyvälaatusena.
    Kiitos onnitteluista!

    VastaaPoista
  12. Olympuksella kuvailen minäkin... sp-560UZ 18x optical zoom...
    Sulla on nyt parempi..
    Mukavia kuvaushetkiä ja hyviä kuvia ...

    VastaaPoista
  13. mummo:
    Olympus on kyllä hyvä kamera, mullakin se edellinen oli saman merkkinen, mutta sitten taas vanhempi, kuin sulla nyt.
    Oon ollut siihen tyytyväinen, ja siksi ostin nytkin samanmerkkisen.Kiitos!

    VastaaPoista
  14. No jopas jotakin, sulla on uusi kamera ja hieno onkin! Onnea uudelle kamerallesi!

    VastaaPoista
  15. Sisko:'
    Kiitos sulle kameraonnitteluistasi.
    Se on kiva, kun joku huomaa, kiitos!

    VastaaPoista
  16. Voi jee , mulla just sama kamera =)...jo kolmas Olympus menossa...on sen verran hyväksi todettuja.

    VastaaPoista
  17. Olympus on hyvä kamera, minullakin se on ja olen jo päässyt tutuksi sen kanssa. Minulla on järkkäri ja putkien kanssa taistelen, mutta kun siihen tottuu, niin kyllä se menee. Hyvää tarkkuutta sillä ei käsivaralla tahdo saada, kun käytän esim. perhoskuvauksessa 300mm putkea, se tahtoo tärähtää. Mutta jos kuvat eivät onnistu, vika on kameran käyttäjässä.
    Ostimme yhdelle ystävälleni samanlaisen kameran kuin sinun, hänkin on tyytyväinen.

    VastaaPoista
  18. Hedly.
    No kiva, mutta hyvä on kyllä ollut olympus!
    Ja luultavasti joskus hamassa tulevaisuudessa, jos uuden ostan, nimi tulee olemaan Olympus!
    Zilga:
    Olympus on ollut kyllä hyvä kamera ainakin mulla,edellinenkin oli saman, merkkinen.
    Ja mietein kanssa järkkärin ostoa silloin, mutta jätin sen nyt vielä harkintaan, juuri noitten putkien vaihtamisen vuoksi. Mä kun olen sellanen kompurasormi, ettei yhtään sormea oikein tervettä ole, niin pudottelisin ne kaikki ja rikkoisin varmasti,..
    Mutta kiva, jos sulla on saman merkkinen kamera, ilmankos saat hyviä kuvia, hi!
    Sun täytyy alkaa pitään kameraasi jalassa aian ja otat kameran jalkoineen olallesi, kun lähet kuvaan, niin on jalka aina mukana!

    VastaaPoista
  19. Kunnioitusta herättää jo tuokin kamera!
    Alanpa katsastella Olympusta minäkin..:-)

    VastaaPoista
  20. Kiinnostava kamera. Ainakin olet sillä saanut paljon hyviä kuvia.

    VastaaPoista