torstai 16. heinäkuuta 2009

PERHONEN MELKEIN PERHOSTAIVAASSA

Pelastin yhtenä päivänä perhosen vesisaavista, oli reppana sinne joutunut, ja siellä kieppu ympäri ämpäri!
Mä nostin sen lehdelle kuivumaan, mutta menikin selälleen.
Olikin aika vaikee saada sitä oikein päin, niin, etten sen siipiin koskisi, enkä niitä viottaisi, mutta onnistuin lopulta.
Oli varmaan jonkinlainen yöperhonen, kun oli niin kalpakka väriltään.
KLIKKAA KUVIA
Mä olen nyt sitten kuollut, tällastako se sitten on?
Ei oikein tunnu missään mitään, mutta kamalan märkä olo on !

Miks mun pitikin mennä sinne veden lähelle lenteleen,
olishan se pitänyt arvata, että jos en linnunruuaksi päädy, niin sitten hukun!
Voi tätä elämää.. voi mua, olen ihan kuollut...

Ihan kuin kirkastuisi vähän, hei mä aukaisin silmäni!!!
Mutta ompas kirkasta täällä
perhostaivaassa!
Nyt kyllä pikkasen pelottaa, ja olen vielä ihan yksinkin.
Häikäsee oikein, hei, mähän makaan selälläni.
Nyt kyllä pitäs kääntyä, mutta ei onnistu!! Ottaa kiinnni selästä!
Hei, mähän olen liimattu tähän, voi eiiii, en olisi uskonut ikinä, että se on näin kamalaa..!
Hei pliis, mä en tarkottanut ottaa kaverilta sitä hiukopalaa, et sä voi olla noin pikkutarkka!



Heiiiiii, mitä nyt tapahtu?
Mähän olen taas oikeinpäin, mikä kuka, ketä, vai toiko musta mötti se mut tuuppas ympäri?



Mutta heiii kaikki, mähän olen elossa, en hukkunutkaan!!!
Jippii, jippii, kaikki!!! Kyllä mä osasin uida ihan hyvin, ei mitään hätää.
Kaikkia mä kanssa kuvittelin, että jo perhostaivaaseen olisin mennyt, he hee!
Kyllähän mun olisi pitänyt tietää että pärjään ihan hyvin yksinäni jo, ja selviän kyllä tällasista pikkujutuista ihan hyvin!



17 kommenttia:

  1. Oikeastaan ihan kaunis perhonen! Ihania ruusukuvia alemmassa postauksessa :)

    VastaaPoista
  2. Elvytyksesi onnistui täydellisesti.

    VastaaPoista
  3. Niin taidokkaita ovat nuo sun kuvat, että oikein kateeksi käy. Voisit pitää vaikka valokuvanäyttelyn, on sulla niin hienoja kuvia aiheesta kuin aiheesta...Saiskohan sulta oppituntia varattua kameran käytössä???;o)

    VastaaPoista
  4. Sinä olit pelastaja, monesti myös noukin perhosia vesisaavista ja jotkut jatkavat matkaansakin. Ihana kuvasarja kertomuksen kera, kiitos.

    VastaaPoista
  5. Hauskat tekstit kuvissasi. Sai tässä hekotella itsekseen. Tyttäreni onki pienenä vesisaavista leppäkerttuja, kimalaisia ja mehiläisiä, joista jälkimmäiset olivat "kotieläimiä", sillä minulla oli joitakin mehiläispesiä, jotta saatiin omat hunajat. Riittihän sitä aina myyntiinkin.

    VastaaPoista
  6. oi ihania kuvia :)
    oikein ihanaa cviikonloppua!

    VastaaPoista
  7. Tarinasi on opettavainen satu lapsenlapsille.

    VastaaPoista
  8. joo, kaunis ja lyhyt niitten lento,

    VastaaPoista
  9. Kaunis hopeahileinen! Onneksi toimit pelastavana enkelinä, jotta sai vielä jatkaa lentelemistään - ainakin hetken.

    VastaaPoista
  10. Mari.
    Kiitos kuvakehuistasi.
    Kaanon, no onhan se kaunis, vaikka onkin hailun värinen.
    Aimarii:
    Onneksi onnistui, tuli hyvä mieli.
    Marja:
    Kiitos oikein paljon kuvakehuista, mutta en tiiä, onko ne nyt niin kamalan hyviä, toiset onnistuu, muttei läheskään kaikki.
    Ja et sinä opetusta tarvi, sähän osaat jo ottaa hyviä kuvia.
    tia.
    Sä olet sitten samanlaisnen kuin minä, että ei voi vaan jättää perhosta veteen, vaan se on koitettava pelastaa.
    Kiitos myös kertomuksen huomioimisesta, kiitos sulle.
    Irma:
    Kiitos kehuista, ja eihän niitä tyttösikään voinut jättä hukkumaan, järkevä tyttö olikin.
    Se mehiläisten pitäminen oli varmaan mielenkiintoista puuhaa.Monesti olen miettinyt, etteikö koskaan ne pistä, kun menee hakemaan sitä hunajaa?
    auringonkukka:
    Kiitos oikein paljon sulle, ja hyvää viikonloppua myös!
    suloensio:
    No, sitä itekkin mietin, että voisi toimia vaikka opetuksena, kun monesti ovat niin olevinaan rohkeita, eikä koskaan mitään satu ikinä heille pahaa.Kiitos!
    Hannele:
    Niin se taitaa olla aika lyhyt, kurjaa.
    Uuna:
    Niin, en vaan voinut sitä sinne hukkuunkaan jättää. Elämä on sillä lyhyt, niin annoin ehkä pikkusen lisäaikaa.

    VastaaPoista
  11. Olet hengenpelastaja!

    Perhosella on kauniit, utuisen harmaat siivet, kuin seittiä.

    VastaaPoista
  12. Taidatkos vallan kaikkien perhosten kieltä? Onko perhosilla omaa esperantoa?

    VastaaPoista
  13. SusuPetal:
    Hengenpelastaja.hmmm.
    no olen ,,,ehkä.....
    Isopeikko:
    Kyllä mä perhosten kieltä pikkasen ymmärrän, on ne sen verran mulle kertoneet, että pikkasen jyvällä olen!
    Ehkä niillä onkin, mutta kertoo mullekkin jotain aina omalla kielellään! ;-D

    VastaaPoista
  14. Mehiläisistä ja pistämisestä kerron, kun kysyt. Pesillä pitää käydä keväästä lähtien, ei pelkästään hunajaa hakemaan heinäkuun lopulla ja elokuussa. Hoitaa pitää pesiä, lisätä kalustoa (laatikoita) ja kehiä, järjestellä muutenkin. Emo tarkistaa, muniiko. Monta hommaa on ennen kuin päästään hunajaa linkoamaan. Ja tottakai mehiläiset puolustavat kotiaan, kukapa ei niin tekisi. Jos kodistasi revitään katto auki, sekoitetaan huonejärjestys, lastenkammariakin pengotaan, ruoat ryöstetään, kukapa ei suuttuisi. Rauhallisesti pitää toimia ja tietysti laittaa suojahaalari verkkoineen päälle. Kyllä ne aina pääsevät siitä huolimatta jostain pistämäänkin. Ellei ole allerginen pistolle, ei haittaa kovasti. Kesän mittaan pistoihin tottuu.

    VastaaPoista
  15. Kyllä oli kiva tekstitys kuvillasi. ihan kuin sarjakuvissa. Tosi hauska ja hyvät kuvat!

    VastaaPoista
  16. Irma:
    Sä osaat sellasia hoitaa, mä en tiiä sellasista yhtään mitään.
    Mutta silloin, jos on allerginen niille pistoille, niin ei varmaan voisikaan hoitaa niitä pesiä.
    Sä olet käynyt jonkun kurssin varmaan silloin, kun olet sen hoitamisen aloittanut.
    Se on varmaan toisaalta hienookin puuhaa, oppii paljon mehiläisistä, ja niiden elämisestä. Oppii kunnioittamaan niitä.
    Kiitos sulle vastauksestasi!
    Laps Suomen:
    Kiva, jos tykkäsit.
    Ajattelin laittaa sellasen, kun katoin niitä kuvia, niin perhonen oli ensin vähän sellanen, kuin olisi kerjännyt huomiota, kun oli muka kuollut, ja sitten avasikin silmänsä..
    Huomasin ne vasta koneella.
    Kiitos sulle!

    VastaaPoista