keskiviikko 5. elokuuta 2009

ARVATKAAPAS MITÄ MULLA ON NYT

No nyt olen minäkin muutaman perhosen saanut kameraani tallennettua!
Kannattaa klikata kuvia, näkee paremmin ja selvemmin.
Tämä on varmaan joku yökköperhonen

Tässä on mustikkareissulta mun mustikkani


Toisilla oli mustikoita, mulla vallan jotain muuta.
On sinisiipi

Tämän sain tosta meiän pellolta napattua.
Tesmaperhonen nimeltään
Tämä taas on saaristoreissun tuliainen.
Lauhahiipijä
Tämä sieltä pellolta myös ja
tämäkin tesmaperhonen.
Nokkosperhoseksi tätä olen aina sanonut.

Tällainen perhonen oli mulle ihan uusi tuttavuus,

Se tykkäsi mun neilikoistani.


Oli mun mielestä kaunis perhonen, ja sulautui niin vihreisiin lehtiin.
Tämän nimi on sitruunaperhostyttö.
Kiitos Irmalle nimitiedoista.

14 kommenttia:

  1. Onpas kauniita perhosia. En tunne perhosia, mutta ihailen niitä.
    Viimeinen eli vihreä on erikoinen, en muista nähneeni.

    VastaaPoista
  2. Kauniita perhosia, etenkin tuo sinun mustikkasi :)

    VastaaPoista
  3. Jepulis, kuinka kauniita. Minäkin olen kerännyt perhoskuvia, mutta en ole noin kauniita nähnyt. Sinisiiven näin, mutta se meni menojaan ja huikkasi mennessään minulle: En ole valokuvamalli :)

    VastaaPoista
  4. Onnittelut perhoskuvien johdosta! Noita yökkösiä en minäkään tunne, mutta joku sinisiipi on tuo seuraava pikkuperhonen (sinisiipiä on vaikka miten montaa eri lajia, pitäisi nähdä siipien alapinnat tunnistaakseen ne). Ruskea on tesmaperhonen, siitä on kaksikin kuvaa. Pieni niiden välissä lauhahiipijä. Viimeisenä sitruunaperhostyttö, poika on kirkkaamman keltainen, tyttö tällainen vihertävä.

    VastaaPoista
  5. Ihania perhoskuvia! Olen ihmetellyt kun täällä ei ole pahemmin edes näkynyt perhosia tänä kesänä. Ne on tainneet kaikki lentää sinne teille päin kesälomalle.

    VastaaPoista
  6. Onnea hienoista perhosotoksista, ei ole minulle tulleet perhoset poseeraamaan.

    VastaaPoista
  7. Hienoja kuvia perhosista.. varsinki tuo mustikka... luojan taidetta...
    haasteellista kuvata perhosia, ku ne aina ehtii laittaa siivet suppuun... oot "osunu" Hyvä sinä!

    VastaaPoista
  8. Komeat kuvat. Minustakin toi mustikka on paras. On se onni, kun meillä on toi Irma, joka tietää kertoa meille nimet, niin ei olla ihan hukassa :)

    VastaaPoista
  9. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  10. arleena:
    En kyllä mäkään tunnista kuin pari perhosta, mutta ihailen kyllä.
    Irma muuten tunnisti sen vihreän perhosen, ja on sitruunaperhostyttö.
    Mari:
    Eikö vaan olekkin kaunis mustikka?
    Zilga:
    Hi, sellasia ne perhoset ovat, eivät tykkää olla malleina;-D
    Irma:
    Kiitos sulle, mutta nämä on otettu koko kesän ajalta, en niitä hetkessä ole saanut.
    Mutta mistä ihmeestä sä tunnet melkein kaikki?
    savisuti:
    Ei ole täälläkään päin ollut sillai perhosia, kuin muina kesinä, mutta nyt on vähän tullut, kun on lämmintä ja aurinkoista.
    Toivotaan, että pian tulevat sinne teillekkin päin.
    Tia:
    Kiitos kehuista, ja kyllä ne hetken vaan mullekkin poseerasi, kun taaas mentiin!
    mummo:
    Se mustikka onkin kaunis mustikka munkin mielestäni.Se on totta, että tekevät sen äkkiä, mutta joskus välillä voivat aukaistakkin.Kiitos sulle.
    Amalia:
    Sanoppa muuta, nyt mäkin voin lisätä niihin niiden nimet.
    Hannele:
    Kiitos sulle.
    Jestas, ei kai sentään;-D

    VastaaPoista
  11. Voi ihmettä, miten kauniita kuvia ja nimetkin vielä! En tiedä, olenko tulossa vanhaksi, kun en enää perhosiakaan näe, mitä nyt ihan pari :-o

    Hieno tuo sitruunatyttö, mutta sinisiipi on aina sinisiipi, siinä on jotain herkkyyttä!

    VastaaPoista
  12. Uuna:
    Älä välitä, mä olen kerännyt näitä koko kesän, ja nyt toissapäivänä sain ton sitruuna tytön kuvan, ja ajattelin sitten laittaa tänne kuvat.
    Mutta enhän mä kaikkien nimiä tiennyt, Irma auttoi.
    Mutta oikeesti on tänä vuonna vähemmän perhosia, kuin ennen on ollut, vai tuntuuko se vaan.

    VastaaPoista